למעלה ממיליארד ש"ח הפסד מאי ניצול סעיף 46

אבי יעקב No Comments on למעלה ממיליארד ש"ח הפסד מאי ניצול סעיף 46
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למעלה ממיליארד ש"ח מפסידים משקי הבית בישראל מדי שנה כתוצאה מאי ניצול זיכוי מס על תרומות. רק 3% ממשקי הבית בישראל מנצלים את זיכוי המס בגין תרומות.

לדברי יונתן בן דור, מנכ"ל ישראל תורמת : "מהנתונים שעובדו על-ידי חברת ישראל תורמת עולה כי מתוך כ-4 מיליארד שקל שנתרמים על-ידי משקי בית ישראלים מידי שנה, 3.5 מיליארד לא הוגשו לרשויות ולא ניתן בגינן זיכוי מס בסך 35%. לכן, ההפסד של משקי בית עומד על 1.127 מיליארד שקל. למעשה רק 3% ממשקי הבית בישראל מנצלים את זיכוי המס בגין תרומות. בתור השוואה, בארה"ב, 79% של תרומות ניתנות ע"י תורמים שניצלו את הזיכוי במס. מי שכן מנצל את זיכוי המס בישראל הם אנשים אמידים: 26% מזיכוי המס בגין תרומות ניתן ל-44 משפחות בלבד".

עוד אומר בן דור כי: "אנחנו רואים שפחות ופחות זיכויים על תרומות ניתנים לציבור מידי שנה. כך לדוגמא, בעוד שסך התרומות גודל בכ– 7% מידי שנה, סך הזיכויים שניתן למשקי הבית ב–2009 היה פחות ב – 4% ממה שניתן ב–2007.

הממשלה פרסמה נהלים ב-2008 וב-2012 שיאפשרו לשכירים לקבל את זיכוי המס בתלוש המשכורת. אך נהלים אלו יכולים להתקיים רק אם המעסיק מקבל אותם מבחירתו, ולצערי רק חברות בודדות החליטו להעניק לעובדיהם את הזכות. התוצאה היא כי הישראלים משאירים 1.2 מיליארד שקל על שולחן הממשלה מדי שנה.



0 תגובות